Tištěná média mají za reklamu v pololetí o desetinu méně než loni

14.07.2009 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 14. července (ČTK) - Vydavatelé novin a časopisů utržili za reklamu v 1. pololetí 2009 v meziročním srovnání o 10,1 procenta méně. Celkový rozdíl představuje téměř miliardu korun; letos do tištěných médií putovalo z reklamy přes 8,8 miliardy Kč. Dnes tato čísla zveřejnila na svých webových stránkách Unie vydavatelů.

"Myslím, že vzhledem k ekonomické krizi je to příznivá zpráva. Ve srovnání s prvním čtvrtletím tohoto roku totiž objem inzerce nepatrně - tedy asi o dvě procenta - vzrostl. Znamená to, že pesimistické prognózy, podle kterých měl být celkový pokles až pětadvacetiprocentní, se určitě nenaplní," řekl pro ČTK Jan Pochman z Unie vydavatelů.

Z desítky největších vydavatelů krize nejvíce postihla vydavatelství Mafra, které v meziročním srovnání přišlo o zhruba 300 milionů korun, což tvoří ztrátu 19,5 procenta. Naopak meziročně nejlépe dopadlo vydavatelství Mladá fronta, kterému zisk za reklamu stoupl o 14,2 procenta a utržilo tak přes 457 milionu korun. Nárůst zisku z reklamy zaznamenali ještě další dva vydavatelé z první desítky. Jedním z nich je společnost Bauer Media, která si polepšila o 11,5 procenta, tedy zhruba o 53 milionů. Druhým je pak Sanoma Magazines Praha s nárůstem 5,9 procenta - tedy přes 19 milionů Kč.

Podle prezidenta Asociace českých reklamních agentur (AČRA) Pavla Brabce je však na optimismus ještě brzy. "Lze sice říct, že desetiprocentní pokles reklamy u tištěných médií není žádná katastrofa, ale v absolutním měřítku lze odhadovat pokles reklamy u všech médií okolo 25 procent. To už není tak příznivé. Jediné médium, které zaznamenává nárůst a je z hlediska objemu reklamy stabilní, je internet," řekl Brabec a dodal, že se celkový propad reklamy ještě prohloubí v létě, což je sezónní jev. "Uvidíme, třeba celková čísla ještě zachrání předvánoční reklamní kampaně a případně podzimní volby," podotkl Brabec.

Propad by měl být podle něj trvalejšího charakteru a než se reklamní trh dostane zpět na loňská čísla, ještě nějakou dobu potrvá. "Moudřejší budeme na podzim," dodal Brabec.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK