Počet spojů se zvýší především díky přesměrování z jiných pražských nádraží. Od prosince budou jezdit z "hlaváku" například tranzitní mezinárodní spoje kategorie EuroCity, které v posledních zhruba 15 letech projíždějí Prahou přes Holešovice.
Podle mluvčího Českých drah Petra Šťáhlavského jde třeba o vlaky Hungaria z Berlína do Budapešti nebo Vindobona z Hamburku do Vídně. Podrobnosti o zvýšení provozu budou známy až po sestavení nového grafikonu, který připravuje SŽDC. Přesměrování vlaků souvisí s dokončením přestavby kolejiště v centru Prahy a zvýšením kapacity nádraží.
Rekonstrukce kolejiště skončila de facto loni v prosinci, ihned poté se na Hlavní nádraží přesunula z Holešovic pendolina.
V rámci rekonstrukce prvních čtyř nástupišť se pasažéři dočkali například nových informačních systémů pro slabozraké a nevidomé, eskalátorů, výtahů a podchodů. Kromě toho stavbaři zvýšili hranu nástupiště tak, aby se usnadnil nástup do vlaků, a vyměnili koleje, pražce a výhybky. V blízké budoucnosti chce správa železnic opravit také ocelovou halu nad nástupišti.
Stavba stála 1,6 miliardy korun, z toho zhruba 1,1 miliardy zaplatí evropské fondy. Rekonstrukce kolejiště a nástupišť plynule navázala na dokončení výstavby kolejové estakády s mosty a tunely pod vrchem Vítkovem za devět miliard korun.
Hlavní nádraží v Praze je největší železniční stanicí v zemi, denně odbaví 100.000 cestujících.