"Několikrát jsme avizovali, a já to znovu potvrzuji, že pokud nebude přijatá změna legislativy směrem k vyvlastňování, tedy že bude oddělené plnění od možnosti stavění, tak my bohužel budeme muset projekt znovu zastavit, protože tam není možné pokračovat," uvedl Slamečka. Novela zákona o vyvlastnění má mimo jiné zrušit odkladný účinek soudu na začátek stavby.
Původní projekt navržený vládou navrhoval stavbu od Veselí nad Lužnicí po státní hranici a údržbu současných úseků na pomezí Středočeského a Jihočeského kraje. "My dnes jsme na základě toho, jak se vyvíjí finanční trh, a na základě přípravy těchto projektů dospěli k tomu, že budeme muset projekt rozčlenit na menší úseky," uvedl Slamečka. Nyní chce předložit vládě úsek z Veselí do Úsilného, který je nejlépe připravený. Už na podzim by o stavbu mohli začít soutěžit investoři. Dalším úsekem by mohla být část kolem Českých Budějovic, která by vytvořila obchvat města.
Celá plánovaná trasa D3 z Prahy do Českých Budějovic a navazující silnice R3 na hranice s Rakouskem měří přibližně 171,4 kilometru. Náklady na její vybudování se odhadují na 80 miliard korun. Dálnice se po svém dokončení stane součástí sítě evropských dopravních koridorů, konkrétně mezinárodního tahu E55, který vede ze Skandinávie přes Německo, Česko, Rakousko a Itálii do Řecka.