Dálnice D47 se dosud staví výhradně za peníze z českého státního rozpočtu a kvůli tomu se také stala první "dálniční obětí" úsporných opatření. Podle nedávného oznámení ministra dopravy Gustáva Slamečky se dálnice na sever od Bohumína dokončí nejdříve v roce 2012. Původní termín byl přitom rok 2010, kdy se na hranice se svou dálnicí dostanou Poláci.
"Tohle jsou první evropské peníze, které na D47 půjdou," uvedl Lintymer. Podle něj unijní příspěvek neposune dokončení dálnice zpět do původního termínu, ale zamezí dalším odkladům a zajistí zprovoznění dálnice v roce 2012. Peníze přiřkl České republice finanční výbor TEN-T, formálně je musí schválit ještě Evropská komise.
TEN-T je méně známý finanční zdroj unijních peněz než různé operační programy. Primárně je určen zemím původní evropské patnáctky, nejvíce peněz čerpá Francie, Německo, Španělsko, Rakousko nebo Velká Británie. ČR peníze z fondu TEN-T čerpá od roku 2004, celkem zatím dostala 72 milionů eur (1,8 miliardy Kč), výhradně na železniční projekty.
Nový program v rámci TEN-T má podpořit ekonomiky členských zemí v době hospodářské krize. Česká republika je jedinou zemí mezi novými 12 členy unie, která zatím finanční výbor TEN-T schválil podporu s protikrizového programu.
Dálnice D47 není jediná dopravní stavba, které hrozí nedostatek peněz. S ohledem na vývoj veřejných financí zveřejnilo nedávno MD krizový plán, podle kterého by se mohlo zastavit až 40 velkých staveb, 150 by vůbec nezačalo.