Zástupce kraje Miroslav Vohlídal navrhl žalobu zamítnout s tím, že Tikal se měl výstavbě bránit v průběhu územního řízení, proti kterému se neodvolal. Soud rozhodnutí v případu vynese 28. července, řekla soudkyně Věra Adámková.
Někdejší starosta Opatovic nad Labem Tikal parcelu o rozměrech 41 metrů čtverečních koupil v roce 2004, aby zabránil rozšíření silnice. Tvrdí totiž, že stát zbytečně vydává na dopravní stavby vysoké částky peněz. "Rozhodnutí o vyvlastnění je po právní stránce v zcela pořádku, v případu se však hazarduje se státními prostředky," řekl dnes před soudem Tikal, který trvá na tom, že plánovaná stavba není veřejným zájmem, protože současná kapacita komunikace mezi Hradcem Králové a Pardubicemi je dostatečná. Podle Tikala by bylo vhodnější peníze určené na výstavbu čtyřpruhu použít na jiné dopravní stavby v České republice.
Tikal dnes soudu navrhl, aby projednávání případu odložil půl roku po dokončení stavby dálnice D 11 do Hradce Králové až se zjistí, zda je čtyřpruh mezi Hradcem a Pardubicemi vůbec potřebný. Soud však odložení případu zamítl. Tikal novinářům řekl, že pokud se prokáže, že dopravní zátěž v tomto úseku silnice bude nadále stoupat, pozemky zdarma převede státu.
ŘSD podalo žádost o vyvlastnění Tikalova pozemku na pardubický magistrát v březnu 2008. Tikal se proti vyvlastnění odvolal, Krajský úřad Pardubického kraje však odvolání zamítl a rozhodnutí pardubické radnice potvrdil. Část silnice mezi Opatovicemi a Březhradem se měla začít stavět už loni a navazovat měla na již dokončený úsek z Hradce Králové do Březhradu. Se zprovozněním tohoto úseku silnice se počítalo do zhruba tří let. Silnici mezi Hradcem Králové a Pardubicemi projíždělo v roce 2008 podle dopravních expertů více než 22.000 vozidel denně, jejich počet má i nadále stoupat a plánované rozšíření silnice mělo dopravě ulehčit.