Zájezd si koupilo u Tomi Tour a na dovolenou nestačilo odjet 11.735 dospělých a dohromady 2195 dětí. Celkem tito klienti za dovolenou utratili necelých 160 milionů korun. "To číslo se ještě může měnit, pracovníci Tomi Tour to ještě kontrolují. Ale neměla by to být zásadní změna," řekl serveru Fischer. Další výdaje má pojišťovna se zajišťováním návratů lidí z pobytů, na které odlétli ještě před pátečním pádem "cestovky".
I tak by měla podle Fischera celková částka bezproblémově stačit na vyplacení sta procent ceny zájezdu, cestovní kancelář byla pojištěná na 235 milionů korun. Peníze ale nedostanou lidé za Tomi Card, jejíž koupí za 990 korun byla podmíněna větší sleva. Nebyla totiž součástí ceny zájezdu. Fischer odmítl domněnky o tom, že by peníze za kartu směřovaly mimo cestovní kancelář. Pro lidi bude karta po pádu prakticky bezcenná.
Mluvčí Union poisťovny Judita Smatanová čísla nepotvrdila. "Zatím je nemáme k dispozici, nic nám neposlali," uvedla. Podle Fischera jsou už zaměstnanci pojišťovny v kancelářích Tomi Tour. "Prověřujeme účetnictví cestovky," potvrdila Smatanová. Závazné podle ní budou počty žádostí o pojistné plnění. Ty bude pojišťovna s Tomi Tour ověřovat.
Lidé, kteří chtějí dostat peníze od pojišťovny zpět, ale už dělají první chyby, kvůli kterým nemusí dostat z pojišťovny ani korunu. "Stává se, že klienti pošlou jen fotokopie, nebo doklady faxují. To nestačí, je potřeba originál nebo úředně ověřená kopie," dodala Smatanová. Současně musí lidé poslat i hlášení o pojistné události, které je možné stáhnout na webových stránkách pojišťovny.