Allianz pojišťovna má nahlášeno již přes 500 škod z červnových povodní a záplav, objem škod překročil hranici 110 milionů korun. Škody z povodní a záplav však v menší míře pokračují i během července a kromě nich eviduje letos Allianz pojišťovna i zvýšený počet škod způsobených údery blesku a přepětím elektrického proudu.
Přibližně třetina škod, které má k dnešnímu dni Allianz pojišťovna nahlášeny, již byla uzavřena a klientům bylo vyplaceno pojistné plnění. Jak řekl ředitel úseku likvidace Allianz pojišťovny Pavel Novotný, těžiště prací se nyní přesouvá z terénu a prohlídek u klientů na centrálu, do útvarů zabývajících se kalkulací a vypořádáním škod. „Naším cílem je v co nejkratší době nahlášené škody uzavřít a klientům vyplatit pojistné plnění, aby mohli začít s odstraňováním následků katastrofy a obnovou svého majetku.“.
Pavel Novotný doplňuje: „To, s čím se klienti letos musejí vypořádávat, nejsou pouze škody způsobené záplavami a povodní. Letos evidujeme skutečně neobvyklý počet majetkových škod způsobených údery blesku nebo přepětím elektrické sítě. Za vším stojí prudké výkyvy počasí, silné lokální bouřky a bleskové průtrže mračen.“ .
Allianz pojišťovna odhaduje, že celková bilance škod způsobených současným nepříznivým počasím přesáhne 200 milionů korun.
Pojistnou událost lze také nahlásit on-line přes internet Allianz pojišťovny. Na adrese www.allianz.cz najdou klienti nejen potřebná kontaktní telefonní čísla a praktické rady, jak postupovat. Svou pojistnou událost mohou přes internet rovnou i on-line nahlásit a poté sledovat celý průběh likvidace: v jaké fázi vyřizování se nachází, jaké kroky již byly provedeny, jaké dokumenty byly předány a které ještě chybějí. Dokumentaci potřebnou k likvidaci pojistné události lze přes internet rovnou vložit a zaslat elektronicky přímo Allianz pojišťovně.