"Vycházíme vstříc přání části spotřebitelů preferujících ekonomické značky. V poslední době si PET láhev našla v segmentu levných piv cestu ke spotřebitelům," dodal. Podle Marečka je přesto nejlepším a časem prověřeným obalem pro tradiční česká piva skleněná vratná láhev. Firma jim proto bude nadále dávat přednost. "Jednoznačně patří k české pivní kultuře," řekl manažer značek Vladimír Jurina.
Čeští konzumenti piva jsou dlouhodobě zvyklí na skleněné vratné lahve. Podle aktuálního průzkumu agentury Simply5, který mapuje vnímanou kvalitu piva v jednotlivých baleních, jsou PET obaly vnímané jako příležitostný obal pro laciné pivo. Proto Prazdroj rozšířil svoji nabídku.
Podle Marečka jde o silnostěnný PET s filtrem proti ultrafialovému záření. Obal má tvar jako klasická skleněná lahev, podobně jako nabízí Zlatopramen a Starobrno ze skupiny Heineken, který také vsadil u části produkce na PET obaly. Dále je nabízejí menší pivovary, které prý ale často využívají slabostěnnou umělohmotnou lahev.
"Obal musí být z vícevrstvého materiálu, aby pivo nebylo vyšeptané, tedy, aby obalem nepronikal kyslík zvenku a z piva neunikal kysličník uhličitý," řekl ředitel Českého svazu pivovarů a sladoven Jan Veselý. Podle něj používají běžně na část produkce PET lahve dánské pivovary Tuborg a Carlsberg. Sklo ale vládne. Zatímco skleněná půllitrová láhev stojí zhruba tři koruny, jedenapůllitrový silnostěnný PET obal asi 15 korun. "Pokud se to cenově srovná a bude PET obal vratný na více použití, tak zcela jistě postupně vytlačí sklo," dodal. Půllitrové plastové lahve dánských pivovarů jsou podle Veselého od skleněných na první pohled nerozeznatelné. Zákazník to pozná, až když si na ně sáhne.