"Kontrakt na dodávku příměstských patrových jednotek a na úpravu lokomotiv řady 263 uzavřely firmy Škoda Vagonka Ostrava a Škoda Transportation," dodal. Obě patří do skupiny Transportation plzeňské Škody Holding.
Výroba souprav bude zahájena v první polovině roku 2010, zkoušky na podzim téhož roku. Do provozu s cestujícími budou vlaky nasazovány od března 2011. Kompletní dodávka bude ukončena počátkem roku 2013.
Lokomotivy budou vycházet z koncepce nového typu ŠKODA 109E, který už plzeňská firma dodává pro České dráhy. Vozy pro Slovensko budou mít některé úpravy, například odlišnou maximální rychlost.
Příměstské patrové jednotky budou jezdit na tratích státních Železnic Slovenské republiky v okolí Bratislavy a na tratích Bratislava - Nové Mesto nad Váhom, Bratislava - Kúty a Bratislava - Nové Zámky. "Půjde o soupravy tažené nebo tlačené lokomotivou na jedné straně, zatímco na druhé straně je umístěn řídicí vůz. Toto řešení přináší úsporu času, energie a používání objízdné koleje, které by byly nutné pro manipulaci s lokomotivou," vysvětlil Novák. Souprava vlaku bude třívozová se dvěma vloženými a jedním řídicím vozem. Pojme 714 cestujících, z toho 362 sedících a povede ji upravená lokomotiva řady 263.
Kromě řady zahraničních a tuzemských subdodavatelů bude Škoda Vagonka spolupracovat také se ŽOS Zvolen, kde se budou upravovat lokomotivy řady 263 a vyrábět podvozky pro oba projekty.