Český Telecom nabízel od roku 2002 tarify s kredity hovorného nebo s volnými minutami. Podle antimonopolního úřadu tak ale bránil svým zákazníkům přejít ke konkurenci. Zákazníci museli platit paušální poplatek, i když užívali služby alternativního operátora. Když k němu dostali volné minuty, nechtěli o ně přijít a alternativní operátory nevyužívali. Kritizované tarify Český Telecom na jaře 2005 zrušil.
Ceny služeb reguloval Český telekomunikační úřad, bránila se Telefónica u Krajského soudu v Brně. Potvrdil to i antimonopolní úřad, poukázal však na to, že ČTÚ určoval maximální ceny jen u některých tarifových balíčků. Ty, kterými firma údajně porušila zákon, prý mezi nimi nejsou.
Podle dřívějších vyjádření Telefóniky nemělo správní řízení ze strany ÚOHS vůbec začít. Týkalo se totiž stejného problému, kterým se už úřad v minulosti zabýval. Původní řízení ale ÚOHS zastavil. Podle firmy to znamenalo, že důvod, proč úřad správní řízení zahájil, pominul. Úřad ale namítl, že řízení tehdy zastavil jen z procesních důvodů.
Výše pokuty byla podle dřívějších vyjádření zástupců ÚOHS přiměřená. Odpovídala čistému obratu firmy, úřadu se prý navíc podařilo prokázat, že se Telecom dopustil protisoutěžního jednání opakovaně.
Telefónica O2 v minulosti zaplatila stovky milionů korun na pokutách od ÚOHS včetně té, o které nyní rozhodoval NSS. V některých případech ale operátor uspěl. Loni v červenci tak NSS naopak zrušil pokutu 81,7 milionu korun za zneužití dominantního postavení a vrátil věc zpět k brněnskému krajskému soudu.
V červenci 2007 také Ústavní soud zrušil pokutu dalšímu předchůdci Telefóniky, společnosti Eurotel. Pokutu dostal Eurotel od ÚOHS v roce 2001 za předražování hovorů do tehdejší sítě Oskar.