Ten podle serveru počítá například s tím, že na dálnici přes České středohoří půjde v příštím roce sedm miliard korun, na dálnici z Tábora směrem na Budějovice skoro pět miliard, na jižní část pražského okruhu čtyři miliardy.
Autoři rozpočtu trvají na dosavadní investiční strategii, kdy se velmi často staví dvě dálnice jedním směrem, například do jižních či severních Čech.
"Kritériem výběru staveb není ani hustota očekávaného provozu. Rozpočet však zachovává jedno klíčové pravidlo: v každém kraji se musí v příštím roce stavět alespoň dvě stavby. Výjimkou je Olomoucko, které se musí spokojit s částí dálnice D1 a také jižní Morava se silnicí I. třídy. Obě investice přitom nepřesáhnou půl miliardy. Do obou krajů ovšem míří miliardové investice do přestavby vlakových nádraží či elektrizace tratí (Šumperk, Přerov, Brno, Břeclav, Znojmo)," píše Aktuálně.cz a upozorňuje, že rozpočet ještě musí schválit vláda a poté sněmovna.
Předsedou fondu je ministr dopravy Gustáv Slamečka a ve vedení s ním zasedají zástupci všech parlamentních stran. Návrh rozpočtu kritizuje pouze poslankyně Věra Jakubková, kterou do fondu nominovala Strana zelených, poznamenává Aktuálně.cz.''