V souvislosti s tím roste také počet domácností, které si mohou volit z více televizních programů, a naopak klesá počet těch, které si mohou vybírat pouze z klasických analogových televizních programů, které nabízejí Česká televize, TV Nova a Prima. Podle průzkumu Mediaresearch je jich méně než 16 procent, zatímco zhruba pětina domácností si může vybírat z pěti až devíti programů, z deseti až 25 programů si vybírá 28 procent televizních domácností a více než 26 programů přijímá dokonce 38 procent domácností.
Společnost Mediaresearch je výzkumnou agenturou, která pro Asociaci televizních organizací (ATO) realizuje projekt elektronického měření sledovanosti televizí a zachycení změn ve vybavenosti pro příjem televizního signálu domácností byl jeho součástí. Řádnými členy ATO jsou v současnosti provozovatelé televizního vysílání České televize, Novy, a Primy a Asociace komunikačních agentur, která sdružuje přední agentury působící v oblasti televizní reklamy. Na konci května se přidruženým členem ATO stala společnost provozující vysílání televize Barrandov.