Společnost MasterCard Europe dosáhla ve druhém čtvrtletí roku 2009 udržitelného růstu

04.08.2009 | , Mastercard
Tiskové zprávy


perex-img Zdroj: Finance.cz

Za pozitivními výsledky v Evropě stojí partnerství s finančními institucemi a předními obchodníky.

Společnost MasterCard Europe oznámila své provozní výsledky dosažené v evropském regionu za druhé čtvrtletí roku 2009. Navzdory bouřlivé ekonomické situaci dosáhla MasterCard Europe díky pevnému spojenectví s partnerskými finančními institucemi a předními obchodníky významných obchodních úspěchů – míra, v níž evropští spotřebitelé využívali své karty MasterCard k nákupům, vzrostla meziročně o 7,2 %.

 „V uplynulém čtvrtletí jsme v souladu s naší strategií zaměřenou na zákazníky pokračovali v těsné spolupráci s partnerskými finančními institucemi. Naším cílem bylo nalézat příležitosti k maximalizaci hodnoty jejich kartových programů. To, že i přes prudký pokles ekonomiky Evropané používají svoje karty značky MasterCard častěji než před rokem, dokládá pohodlí, kontrolu, zabezpečení a odměny, které jim karty přinášejí,“ uvedl Javier Perez, prezident společnost MasterCard Europe.

Ve druhém čtvrtletí uzavřela společnost MasterCard v celém regionu řadu významných obchodních smluv. „Umožnila nám to naše globální platforma špičkových inovačních produktů – od debetních a kreditních karet až po elektronické peněženky a bezkontaktní systém MasterCard PayPass. Díky silnému zastoupení v celé Evropě máme dobrou výchozí pozici k naplňování těchto smluv a můžeme poskytovat řešení, která vyhoví nejrůznějším potřebám držitelů karet. Přitom klademe základy pro další rozvoj elektronických plateb v tomto regionu od Atlantského oceánu až po východní hranice Ruska,“ dodal Javier Perez.

Výsledky v Evropě

V druhém čtvrtletí letošního roku vykázal evropský region v porovnání s druhým čtvrtletím loňského roku meziroční růst hrubé dolarové hodnoty transakcí realizovaných kartami MasterCard (2,1 %), objemu plateb u obchodníků (3,0 %), počtu nákupních transakcí (7,2 %) i počtu výběrových transakcí (4,4 %). Od 1. dubna do 30. června realizovali evropští držitelé karet MasterCard více než 1,6 miliardy nákupních transakcí, včetně internetových.

K 30. červnu 2009 vydaly partnerské finanční instituce v Evropě celkem 196 milionů karet MasterCard (bez značek Maestro a Cirrus), což je o 3,8 % více než ve stejném čtvrtletí roku 2008. Evropané mohou své karty MasterCard využívat na 8,6 mil. akceptačních míst v regionu a 29,4 mil. akceptačních míst na celém světě, včetně internetu.

Značka Maestro se navíc objevila na 305 mil. karet, stejně jako v témže čtvrtletí roku 2008. Spotřebitelé mohou nyní s kartami Maestro nakupovat u více než 7,2 mil. obchodníků v Evropě a cca 12,1 mil. obchodníků na celém světě a na internetu.

V právě skončeném čtvrtletí dosáhla společnost MasterCard v Evropě řady významných obchodních úspěchů, mimo jiné:

  • MasterCard posiluje svoje vztahy s předními evropskými obchodníky prostřednictvím nové smlouvy o partnerství s britským konsorciem pro maloobchod (British Retail Consortium, BRC) a zavádí inovační řešení, která spotřebitelům usnadňují život, jako např. bezkontaktní platební systém PayPass ve vybraných prodejnách řetězce Boots UK v Londýně a Liverpoolu ve spojení se systémem RBS WorldPay.
  • Turecká Akbank spustila kobrandovaný program Carrefour Axess v partnerství s největším evropským maloobchodním řetězcem Carrefour. Nová karta kombinuje výhody osvědčeného kreditního programu Akbank Axess s plným rozsahem služeb a kartový program společnosti Carrefour zaměřený na privátní značky v Turecku. Všechny karty fungují i v systému PayPass, který byl již zprovozněn na téměř 2 500 terminálů ve více než 170 tureckých supermarketech Carrefour.
  • Po roce úspěšné integrace společnosti Europay France a díky řadě úspěšně realizovaných smluv rapidně rostou objemy transakcí s kartami MasterCard ve Francii – hrubý dolarový objem vzrostl o cca 22 % a počet zpracovaných transakcí o cca 35 % oproti stejnému čtvrtletí roku 2008. S rozvojem Jednotné oblasti pro platby v Eurech (SEPA) značně rostly objemy zpracované společností MasterCard na různých trzích celého regionu, protože příjemci a obchodníci mohou nyní zpracovávat vnitrostátní transakce pod značkou Maestro místo lokální značky debetních karet.
  • Nové partnerství s BankAmericard, akceptační divizí Deutsche Bank S.p.A. a Autostrade per Italia, předním italským dálničním koncesionářem, přineslo velký úspěch v oblasti přijímání karet. Rozšíření platnosti karet Maestro na výkonově zpoplatněnou síť italských dálnic letos v létě usnadní placení mýtného debetními kartami turistům, kteří cestují do Itálie i po Itálii. Příznivý obchodní vývoj v Itálii v tomto čtvrtletí podtrhlo dosažení milníku – bylo již vydáno 15 milionů karet MasterCard, jež dále rozšiřují základnu 41 mil. karet značek MasterCard a Maestro.

Autor článku

Tisková zpráva  

Články ze sekce: Tiskové zprávy