Pojistnou událost je třeba co nejdříve nahlásit pojišťovně. Většina pojišťoven má zřízeny zelené a informační linky, kde získáte veškeré potřebné informace.
Pro nahlášení škody je třeba vyplnit formulář o oznámení škodní události a ten doručit na pojišťovnu. Formulář získáte na pobočkách, od pracovníků pojišťoven nebo přímo na internetových stránkách některých pojišťoven. Další cestou je oznámení škody i přes zkrácený dotazník, který mají některé pojišťovny na svých stránkách.
Co je třeba při ohlášení pojišťovně sdělit?
-
číslo pojistné smlouvy
-
jméno a adresu pojištěné osoby
-
místo a datum vzniku pojistné události
-
seznam zničených a poškozených věci
Na základě tohoto ohlášení potom pojišťovna vyšle na místo svého likvidátora. Ten zjistí rozsah škody a rozhodne o výši pojistného plnění.
Zajímavé informace pro pojištěné jsou na stránkách České pojišťovny. Naleznete zde nejen formulář Oznámení o pojistné události, ale jsou zde zveřejněny i telefonní linky pomoci pro klienty dle okresů:
okres České Budějovice 038 / 773 82 36, 773 83 77
okres Strakonice 0342 / 36 71 61, 36 71 11
okres Písek 0362 / 76 71 63, 76 71 11
okres Tábor 0361 / 20 31 25
okres J.Hradec 0331 / 37 41 10
Pro všechny klienty je k dispozici rovněž bezplatná infolinka 0800-133 666.
Pojišťovna České spořitelny také má speciální telefonní číslo, které mohou využít klienti z jižních Čech a to 038/6104220 a také je k dispozici bezplatná linka 0800/154154. Na stránkách této pojišťovny lze též nahlásit pojistnou událost prostřednictvím internetu.
Pojistnou událost lze také prostřednictvím internetu nahlásit u IPB Pojišťovny, bezplatná linka pro klienty 0800/100777.
Allianz pojišťovna zřídila pro klienty zasažené povodní v jižních Čechách horké linky 038/57 91 111, 57 91 222 a to na likvidační středisko v Českých Budějovicích.