"Podměrečné pivo, zkažené potraviny, nekvalitní služby cestovních kanceláří a nejasné posezonní slevy - to jsou časté letní stížnosti Čechů," uvedl deník.
Na nízkou kvalitu služeb si stěžoval téměř každý druhý Čech. V pořadí národů je to nejvíce ze sledovaných evropských zemí, kde činí průměr 36 procent. Češi výrazně ovládli i střední Evropu. V Polsku a Maďarsku měl výhrady k servisu pro zákazníky jen jeden ze čtyř.
Světový žebříček suverénně ovládli Brazilci se dvěma třetinami nespokojenců. Jejich průměrný počet v přepočtu na všech 23 zkoumaných států přitom činí 38 procent. Vůbec nejméně jich bylo v Rusku a Japonsku.
Stížnosti Čechů mají podle listu reálné kořeny. Například Sdružení obrany spotřebitelů (SOS) v červnu zveřejnilo test 50 restaurací v osmi městech zaměřený na podávání správné míry piva. Ten ukázal, že tzv. podmíráka může zákazník dostat v každém čtvrtém podniku. Nejhůře dopadly restaurace v Brně a Ostravě.
Reklamace zboží se skoro v polovině případů ukázaly jako nejisté, navíc s hrozbou hádky s obsluhou.
Češi mají také časté výhrady ke kvalitě jídla, které následně řeší pověřené úřady. Například Státní zemědělská a potravinářská inspekce (SZPI) loni zajistila 5878 vzorků potravin nevyhovujících předpisům. Jednalo se například o nekvalitní ovoce a zeleninu, víno, maso a masné výrobky, čokolády a cukrovinky, mléčné výrobky a dochucovadla, napsalo dnešní Právo.