"Nabídli nejnižší cenu ze všech uchazečů, v té soutěži jsou jasným vítězem," uvedl Sepp. Dráhy v dosud největším tendru na provoz dotovaných regionálních vlaků soutěžily ještě s Veolií a Arrivou. Nabídku původně chtěla podat i společnost Regio Jet, kterou ovládá firma Student Agency, nakonec se však soutěže nezúčastnila.
Náměstek Sepp neuvedl, o kolik nižší byla cena ČD oproti ostatním nabídkám. "Soutěž není zcela uzavřená, o vítězi musí rozhodnout ještě krajská rada," uvedl. Radní měli tendr řešit minulý týden, ale Sepp tento bod z jednání stáhl, píše MfD.
Kraj si údajně ještě musí promyslet, zda stojí o tolik vlaků, které v soutěži požadoval. "Přehodnocujeme finanční dopady. Soutěž byla vyhlášena v době, kdy kraj hospodařil s přebytkem, proto musíme ještě doladit dopady na krajský rozpočet," dodal Sepp.
Pokud kraj soutěž nezruší, dočkají se cestující na třetině železničních tratí v Libereckém kraji od prosince 2012 výrazného zvýšení kvality cestování vlakem. Jednou z podmínek tendru totiž bylo zakoupení moderních nízkopodlažních vozů.
Ostatní kraje podle listu s podobnými výběrovými řízeními zatím váhají. Například Středočeský kraj, který objednává nejvíce vlakových spojů, začal už jednat o dlouhodobé smlouvě opět s Českými drahami. Ty by se přitom v některém z budoucích tendrů mohly utkat vedle známých rivalů, jako je Arriva či Regio Jet, také se společností ČSAD Semily, která se podle deníku o provozování regionálních spojů chystá soutěžit ve společném podniku s nejmenovaným holandským dopravcem.