Zákazníky lákají především atraktivním úrokem a disponibilitou. Klienti je navíc spojují s psychologickými hodnotami, jako jsou pocit bezpečí, jistoty, sebevědomí a finanční nezávislosti. Nejoblíbenějšími spořícími účty na trhu jsou ING Konto a mKonto.
Potřeba spořit je jedním z nejcharakterističtějších projevů ekonomického chování Čechů. To je jeden ze závěrů, které vyplynuly z kvalitativního výzkumu, který pro ING provedla nezávislá výzkumná agentura TNS AISA. Přestože zadluženost českých domácností stoupá, ve srovnání s ostatními zeměmi střední Evropy se stále drží na relativně nízké úrovni. Poměr půjček a depozit činí v Česku jen 70 % což v praxi znamená, že pokud průměrný Čech dluží 100 000 Kč, tak má zároveň naspořeno přes 140 000 Kč. Zatímco například průměrný Maďar s dluhem 100 000 Kč má naspořeno jen zhruba 52 000 Kč.
Jako produkty, které nejlépe zhodnocují finanční prostředky vnímají klient především penzijní pojištění, stavební spoření (oba se státním příspěvkem), termínované vklady a spořicí účty. Právě spořicí účet je podle klientů nejatraktivnější - láká především vysokými úroky a snadnou dostupností vkladu. Výzkum přinesl také zajímavé zjištění, že ačkoli je povědomí Čechů o finančních produktech obecně dost mlhavé, tak co se týká spoření, jsou téměř experty.
Výzkum identifikoval čtyři tzv. emocionální benefity, které spoření na spořicím účtu poskytuje:
- Pocit bezpečí - připravenost na neočekávané výdaje.
- Pocit jistoty - zajištění pro případ ztráty zaměstnání apod.
- Pocit sebevědomí - v případě potřeby snadná dosažitelnost úspor.
- Pocit finanční nezávislosti na půjčkách.
Spořicí účet je obecně vnímán, jako nejvhodnější nástroj na ukládání peněz současnosti. Ideální spořící účet by měl podle respondentů nabízet co nejvyšší úrok, jednoduché parametry, služby zdarma a je založen u solidní instituce.
Z výsledků výzkumu vychází jako jeden z nejoblíbenějších spořicích účtů ING Konto. „ING Konto bylo v roce 2001 prvním spořicím účtem na českém trhu. V roce 2007 jsme opět jako první zahájili přímou distribuci tohoto účtu,“ říká Libor Vaníček, ředitel marketingu a přímé distribuce ING ČR/SR. „Masivní propagací tohoto typu spoření se nám podařilo dostat spořicí účet do povědomí lidí. Velmi nás těší, že dodnes mají klienti spoření spojeno právě s námi.“ Popularita ING Konta tkví v jednoduchosti, neměnnosti, a srozumitelnosti. Klienti vnímají ING Konto (dříve Oranžové konto) jako produkt, který pomáhá jednoduše a přitom výhodně spořit – je to srozumitelný spořící účet s jasnými parametry.
Historie ING Konta se datuje již od roku 2001, kdy jej společnost uvedla na trh jako první spořicí účet v České republice. Vlna nabídek tohoto typu produktu se zvedla až o sedm let později a dnes jej nabízí téměř každá bankovní instituce. „ING Konto naprosto změnilo přístup české veřejnosti k bankovním účtům i samotné chování bank. Jako první jsme zavedli naprosto revoluční koncept a ostatním finančním institucím na českém trhu tak ukázali, že lze nabízet účty bez jakýchkoliv poplatků a jiných bankovních sazeb a zároveň nabízet atraktivní úrok i profesionální služby,“ doplnil Vaníček.
Společnost ING ke konci června 2009 eviduje 272 400 otevřených ING Kont a objem vkladů se vyšplhal na 53 miliard korun.