Ačkoliv jde o použité vozy, dráhy si od nákupu slibují zvýšení komfortu pro cestující na rychlíkových spojích. Vagony musí mít například klimatizaci, pouze šest míst v kupé proti dnes běžným osmi, maximální rychlost má být 160 kilometrů v hodině. Deset vagonů bude v kategorii první třídy.
S nově dodanými vagóny se počítá především pro vnitrostátní a mezistátní vlaky InterCity a EuroCity na páteřní trase z Prahy přes Olomouc na jižní a severní Moravu a případně dál na Slovensko.
Modernizované vozy, které ČD na těchto spojích využívají dnes, se potom přesunou na jiné hlavně vnitrostátní tratě, kde nahradí starší vagóny vyráběné v bývalé Německé demokratické republice v 70. a 80. letech. K nejzanedbanějším patří vagony například na tratích z Prahy do Českých Budějovic nebo Hradce Králové.
O nákupu stovky vozů ze zahraničí se hovoří již několik let, vypsání výběrového řízení se však několikrát odložilo. Dráhy také zkoušely sjednat přímý nákup od partnerů z Německa, jednání však zkrachovala.
Akvizice ojetých vozů je podle ČD výhodná, neboť vozy jsou levnější a mohou být dodány ihned.