Čeští turisté, kteří trávili s cestovní kanceláří Sunny Days dovolenou na Djerbě, měli původně odletět domů v sobotu odpoledne. "Cestovní kancelář nás odvezla do hotelu, který je špinavý, pokoje jsou neuklizené a nemají klimatizaci," cituje tn.cz českého turistu Dalibora Vránu. "V pokojích pro dva lidi tu často musí bydlet i čtyřčlenné rodiny," dodala další turistka.
Ani v neděli dopoledne podle tn.cz turisté nevědí, kdy se dostanou domů. "Ve 12:00 máme další schůzku. Doteď nám ale vždycky řekli jen to, kdy zase přijdou," řekla turistka. Turisté nebyli na zpoždění připraveni, takže nemají peníze ani cestovní pojistku.
Několik desítek klientů Sunny Days, kteří měli odletět na dovolenou v sobotu, uvízlo v letištní hale v Brně. "Letadlo neodletělo, protože společnost Sunny Days žádné neobjednalo, tudíž ani nebylo co odbavovat," řekla serveru tn.cz pracovnice letiště, která si nepřála být jmenována. Dodala, že cestovní kancelář s letištěm nekomunikuje.
Tuniský majitel CK Sunny Days podle informací Novinek tvrdí, že na vině je logistická chyba Českých aerolinií. Popírá, že by letadlo nebylo zaplaceno. Odvolává se na to, že o víkendu Sunny Days bez problémů vypravila jiné charterové lety, například na Rhodos, a cestovní kancelář není ve finanční tísni.
Mluvčí ČSA Hana Hejsková nezajištěnou objednávku popřela. "Žádný charterový let z Brna ani Ostravy do Tuniska nebyl na tento víkend objednán žádnou cestovní kanceláří ani jiným zákazníkem. Na základě přání a platných smluv našich klientů byla do této destinace vypravena celkem tři letadla, všechna ale podle dohody a zcela podle plánu letěla z Prahy a do Prahy se také vracela," prohlásila.
"Zhruba o půl jedenácté jsem hovořil s majitelem společnosti (Sunny Days) a ten mě ujišťoval, že je všechno v pořádku, a že se zřejmě jednalo o logistickou chybu ČSA. Tvrdil, že zaplaceno má všechno a jako důkaz přidal, že jen tento víkend odletělo několik letadel s jeho klienty na Rhodos," uvedl Tomio Okamura z Asociace českých cestovních kanceláří a agentur.