Znamená to, že stavební boom v české dopravě neskončí a i příští rok bude přibývat nových úseků silnic nebo rychlejších železnic. Stát se však výrazně zadluží, připomíná list.
"Dluhopisy byly schválené už v minulosti a jejich vydání máme ministerstvem financí přislíbené," řekl ministr dopravy Gustáv Slamečka.
Podle něj je i tak na dopravní stavby méně peněz, než je potřeba. Bez započítání přislíbených dluhopisů bude státu chybět na naplánované stavby až 24 miliard korun. A Slamečkův resort jedná proto s ministerstvem financí o tom, že by dluhopisů vydali ještě více, než původně ministerstvo přislíbilo.
"Ty peníze je potřeba na stavby opravdu dát, prakticky nic nového se stavět nebude," uvedl poslanec a člen výboru Státního fondu dopravní infrastruktury Karel Sehoř.
Většinu peněz, o které se s ministerstvem financí vyjednává, chce fond a Slamečka použít na silnice. Peníze z dluhopisů vydaných ministerstvem financí by stát rád použil především na stavby, které platí jen ze svého bez příspěvku z Evropské unie. Ty patří mezi nejohroženější a jde často o klíčové silnice, například úsek dálnice D47 z Ostravy na hranice s Polskem. MF nechce jednání o dluhopisech komentovat, dodává MF Dnes.