Podle něho se nebudou během probíhající privatizace dělat žádné změny ve vedení firmy. Ve středu se přitom objevily informace, že někteří politici žádají odvolání prezidenta Radomíra Lašáka.
Privatizace ČSA se zásadně zkomplikovala ve středu. Aerolinie Air France - KLM oznámily, že ze soutěže odstoupily. Ve hře tak zůstal pouze jediný zájemce, konsorcium Unimex a Travel Service. Podle analytiků je odstoupení Air France-KLM velkým problémem. "To už není moc soutěž," uvedl Jan Procházka ze společnosti Cyrrus.
Konečný termín pro podání cenové nabídky je 30. září. Křeslo se pod Lašákem zřejmě zakývá až v případě, že se prodej nepovede, aerolinie zůstanou státu a nepodaří se jim vymanit ze ztráty. V takovém případě Janota hovoří o takzvaném plánu B. Management poté bude muset provést řadu změn, aby firma vymazala miliardovou provozní ztrátu. Dle Janoty by se pak do roka zhodnotila úspěšnost projektu. "To by mohlo mít případně vliv na personální změny," řekl ČTK ministr financí. Projekt záchrany firmy Lašák představí v pondělí dozorčí radě.
Jeho součástí je například propuštění 860 zaměstnanců, z velké části pilotů a letušek, omezení frekvence spojů na evropských trasách, prodej několika letadel a zrušení dálkových linek do severní Ameriky.
Lašák má v poslední době celou řadu kritiků. Bouří se proti němu například piloti, kteří kritizují prodej majetku společnosti kvůli vylepšení hospodářských výsledků. Ve středu piloti dokonce požádali o pomoc premiéra Jana Fischera. Podobně jako piloti hovoří i KDU-ČSL; podle týdeníku Euro se o odstranění Lašáka snaží i bývalý premiér Mirek Topolánek (ODS).