Podle něj se zákazníci opět vracejí k tradičním českým značkám se zárukou nezávadnosti. Stále méně nakupují levné školní potřeby z asijských zemí, které v regálech nabízejí především obchodní řetězce. "Lidé mají špatné zkušenosti s nekvalitní neznačkovou produkcí z řetězců. Některé výrobky už musely být v minulosti dokonce staženy z prodeje," uvedl Doležal.
Podle zástupce Koh-i-nooru nepodléhá pořizování školních pomůcek příliš vlivům hospodářské recese, do školy se prostě nakupovat musí. S tím také souvisí akce obchodníků, kteří právě kvůli krizi lákají rodiče školáků na slev. U nákupu školních aktovek, penálů a dalších pomůcek činí až 50 procent. Vydávají speciální letáky, kde srovnávají ceny s konkurencí. Rodičů, kteří při nákupu školních potřeb hledí pouze na cenu nebo vzhled, ale pomalu ubývá.
"Podle našich informací mají při rozhodování a nákupů školních pomůcek významný vliv učitelé. Rodičům radí kupovat kvalitnější a dražší pomůcky také na základě špatných zkušeností s čínskou no name (bezejmennou) produkcí," řekl Doležal. Důležitá je i zdravotní nezávadnost. Hitem letošní nabídky firmy jsou podle prodejů třeba trojhranné ergonomicky tvarované popisovače. Jejich prodej se meziročně zdvojnásobil.
Historie českobudějovické továrny Koh-i-noor Hardtmuth sahá do roku 1790, je tedy jedním z nejstarších výrobců výtvarných a kancelářských potřeb na světě. Známka Koh-i-noor, zaregistrovaná v roce 1894, je nyní chráněna v 73 zemích. Společnost produkuje přes 4500 výrobků, zhruba 80 procent produkce vyváží do 65 zemí. V roce 2007 firma podle informací z databáze ČTK Prodata dosáhla tržeb přes 834 milionů korun a zisku téměř 130 milionů.