"Jednání se odehrávají, kdyby však nevedla v rozumném čase k cíli, budeme se muset obrátit na regulátora," uvedl Budník. Klíčová bude podle něj cena minuty, kterou by U:fon konkurenčnímu operátorovi za volání svého klienta platil. O pomoc Českého telekomunikačního úřadu (ČTÚ) by MobilKom usiloval, pokud by se při jednání objevily komplikace. Dohoda by podle Budníka měla být vyjednána do půl roku, aby firma měla na jaře k dispozici řešení pro své klienty.
Zákazníci U:fona by si v případě dohody s jedním z operátorů GSM museli kvůli odlišným technologiím koupit nový telefon. Společnost chce podle Budníkova odhadu v prvním čtvrtletí příštího roku nabídnout klientům takzvané duální telefony, které fungují v sítích CDMA i GSM. "Chtěl bych však klienty ubezpečit, že nové přístroje budou cenově i vizuálně atraktivní," uvedl. Zákazníci U:fona by pak navíc mohli používat svůj mobil i v zahraničí.
U:fon měl začátkem srpna 130.000 zákazníků, kteří využívali jeho datové a hlasové služby v bezdrátové síti CDMA. Z operátorů GSM měl na konci prvního pololetí T-Mobile 5,43 milionu klientů, Telefónica 4,84 milionu a Vodafone 2,94 milionu SIM karet.
Vlastníkem U:fona je investiční společnost Penta. Operátor od května 2007 nabízí mobilní internet a pevnou bezdrátovou linku, loni v červnu spustil také hlasové mobilní služby.