Cestovní ruch je jedním z odvětví, které krize postihuje nejvíce. Cestovní kancelář Tomi Tour vyhlásila úpadek v pátek 17. července, údajně kvůli chybějící hotovosti. Zaplacený zájezd kvůli tomu muselo oželet na 13.000 lidí.
Vzápětí po konci Tomi Tour zaznamenaly ostatní velké kanceláře příliv klientů. "Krach Tomi Tour jsme samozřejmě cítili," uvedl ředitel marketingu Exim Tours Stanislav Zíma. Do konce června firmě kvůli krizi klesl počet klientů o pět procent a tržby o desetinu, po odchodu Tomi Tour z trhu se podle Zímy trend otočil. Podobně se vyjádřil i šéf Čedoku Miroslav Res.
Nyní se situace opakuje v letecké dopravě. Dvojka českého trhu, SkyEurope, přestala létat v pondělí, jednička, kterou jsou České aerolinie, dnes hlásí přepravení 200 původních klientů SkyEurope, další tisíce prý volají na kontaktní centrum.
Pádu SkyEurope využívají i další konkurenční firmy. Například nízkonákladoví dopravci Smart Wings a Wizz Air hodlají navýšit počet frekvencí na některých letech, případně zavést nové spoje do měst, kam létaly SkyEurope. Ty za pololetí přepravily na pražských linkách zhruba 300.000 pasažérů, jejich počet však kvůli častým zvěstem o finančních potížích neustále klesal.
Stejně jako "cestovky" nabízejí i letecké společnosti klientům neúspěšné konkurence řadu výhod, především v podobě slev.