Zisk před započtením daní, odpisů a úroků (EBITDA) činil 121 milionů korun, konečnou ztrátu tak podle firmy způsobují vysoké odpisy. Tržby společnosti klesly o čtvrtinu na sedm miliard korun. Důvodem je prý hospodářská recese a pokles poptávky ze strany českých i zahraničních zákazníků.
Největší propad registruje společnost u přeprav železa a strojírenských výrobků (o 53 procent), výrazně poklesly také přepravy černého uhlí a koksu (o 41 procent), automobilů a jejich dílů (o 36 procent), dřeva (o 32 procent) a stavebnin (o 30 procent). Naopak o 37 procent více se vozí potraviny a zemědělské výrobky.
Společnost stejně jako ostatní firmy reagovala na krizi takzvaným akčním plánem. Jeho součástí je například snížení počtu pracovních míst o devět procent, což představuje zhruba tisícovku zaměstnanců. Jiní zaměstnanci zůstávají některé dny v měsíci doma s 60 procenty platu.
"Zlepšili jsme vytíženost vlaků, utlumili jsme na minimum neproduktivní činnosti na posunech vlaků, snižujeme výdaje na zásoby, redukujeme spotřeby trakčního paliva i potřeby využívání dopravní cesty," charakterizoval akční plán generální ředitel Josef Bazala.