Používání elektronického bankovnictví šetří peníze nejen klientům, ale výhodnější může být i pro banky. Ty mohou tímto způsobem uspořit peníze vydávané za obsluhu zákazníků na přepážkách. Správnou volbou běžného účtu je i při důrazu na využívání internetového bankovnictví přitom možné ušetřit více než sto korun za měsíc, ukázal průzkum.
Nejlevnější internetový účet má mBank, u ní za takový účet průměrný klient nezaplatí ani korunu. Pokud klient splní podmínky zvýhodněných programů Raiffeisenbank a GE Money Bank, zaplatí za používání účtu měsíčně kolem 30 korun. Pod padesátikorunu za měsíc se vejde i běžný klient družstevní záložny Fio.
Nejdražší je pro běžného bankovního klienta Osobní účet od České spořitelny a Citikonto od Citibank. I když klient nechce chodit na pobočky a využívat tak služeb bankovních pracovníků, zaplatí České spořitelně za měsíc 166 korun. V Citibank bude klient, pokud nemá v bance minimálně půl milionu korun, každý měsíc chudší o 377 korun.
Nejvíce letos vyšla vstříc výhradním uživatelům internetového bankovnictví LBBW Bank. Její IQ Konto pro tyto klienty zlevnilo o 69 korun. Naopak největšího zdražení se dočkali klienti Citibank. Průměrného klienta by Citikonto i při výhradním používání elektronického bankovnictví stálo o 46 korun více než loni.
Profil běžného klienta byl sestaven z údajů bank o průměrném počtu jednotlivých transakcí, které jejich klienti měsíčně provádějí. Běžný klient má jeden běžný účet, platební kartu, internetové bankovnictví, chodí mu na účet čtyři příchozí platby, má sedm odchozích plateb z elektronických trvalých a jednorázových příkazů, zadává a mění trvalé příkazy pouze elektronicky a má zřízeno SIPO. Z bankomatu vybírá dvakrát u své a jednou u cizí banky.