Celkem se za osm letošních měsíců vybralo 3,6 miliardy korun, což je o 13 procent méně než ve stejném období loni. Ekonomové to přisuzují krizi a nižší poptávce po přepravě zboží.
Částečně se však již začínají naplňovat slova děkana dopravní fakulty ČVUT Petra Moose, který v červnu předpověděl na třetí čtvrtletí mírné oživení trhu. Poslední týden v srpnu byl se 115 vybranými miliony korun vůbec nejsilnějším letošním týdnem.
Jediným příjemcem mýtných plateb je Státní fond dopravní infrastruktury (SFDI). Ten letos očekává výnos kolem pěti miliard korun, což by bylo zhruba o 15 procent méně než loni. Jsou to hrubé příjmy, protože stát splácí výstavbu mýtného systému a náklady na jeho provoz společnosti Kapsch. Čistý příjem bude letos podle odhadů zhruba dvě miliardy korun.
Mýtné platí pouze kamiony o 12 tunách a více, od ledna by se k nim mohly přidat také malé nákladní vozy od 3,5 tuny. Kapsch zároveň testuje satelitní systém, který by mohl v budoucnu hlídat celou tuzemskou silniční síť.