Opel nicméně podle listu zřejmě zůstane součástí GM. Ta chce údajně německou divizi ozdravit s využitím finančních prostředků ze Spojených států i s pomocí některých členských zemí Evropské unie. Dnes večer by se měla sejít správní rada GM, budoucnost Opelu však bude na pořadu jednání až ve středu, píše Handelsblatt.
O Opel nyní soupeří konsorcium složené z kanadského výrobce automobilových součástek Magna a ruské banky Sberbank s mezinárodní investiční skupinou RHJ International. Německý list Süddeutsche Zeitung již minulý týden uvedl, že GM nakonec svou německou divizi neprodá. Hodlá tak prý mimo jiné zabránit, aby se technologie Opelu dostaly do rukou Ruska, kde by v příštích letech mohla vzniknout nová konkurence.
Německá vláda minulý týden potvrdila, že stále preferuje nabídku společnosti Magna, přestože RHJ svůj návrh na převzetí vylepšila. Vláda se nyní snaží přimět GM, aby tento týden učinila "zásadní rozhodnutí" ohledně budoucnosti Opelu.
Šéf evropské divize GM Carl-Peter Forster minulý týden podle listu Die Welt uvedl, že v boji o Opel s největší pravděpodobností zvítězí Magna. Nevyloučil však ani možnost, že Opel zůstane pod křídly GM. Zástupci zaměstnanců Opelu ale pohrozili, že nepřistoupí na mzdové ústupky, pokud GM zůstane jediným majitelem podniku.
Opel má nyní v Evropě kolem 55.000 pracovníků. Ve svých čtyřech německých závodech zaměstnává zhruba 25.000 lidí, automobily vyrábí také v Belgii, Polsku, Portugalsku a Británii.
Automobilka GM začala jednat o prodeji Opelu kvůli své tíživé finanční situaci. GM nedávno opustila bankrotový režim poté, co se v rámci rozsáhlé restrukturalizace zahrnující prodej některých značek přeměnila v menší podnik. Ten by měl pružněji reagovat na požadavky zákazníků. GM nyní pracuje rovněž na prodeji švédské automobilky Saab a amerických značek Saturn a Hummer.