Náklady dosáhly 180 milionů korun, třetinu z nich uhradilo město Brno.
Původní křižovatka z roku 1970 již kapacitně nestačila nárůstu dopravy na velkém městském okruhu. Při konání velkých veletržních akcích vznikaly na silnicích kilometrové kolony. Nyní již auta mířící na výstaviště křížit frekventovanou víceproudou silnici nemusejí. Jízdní pás ve směru z ulice Poříčí na ulici Bauerova ve směru na Pisárky byl navýšen na mostní konstrukci, pod níž probíhají příjezdové cesty na výstaviště a přilehlá parkoviště. Původní křižovatku nahradil kruhový objezd.
Součástí stavby byly i opravy inženýrských sítí, veřejného osvětlení a protihlukových stěn.
Výstavba brněnského velkého městského okruhu je státní investicí a spravuje ji Ředitelství silnic a dálnic. Brnu okruh, jímž by se dalo rychle objet širší centrum města, stále chybí. Předloni stavbaři dokončili mimoúrovňovou křižovatku v ulici Hlinky nedaleko Žabovřesk, loni zahájili ražbu tunelů Dobrovského na druhém konci městské části. Když nenabere stavba zpoždění, bude silnice otevřená v roce 2011. Náklady na její stavbu se odhadují na 6,5 miliardy korun. Celý okruh by měl být dokončen nejdříve v roce 2026.