Současná regionální doprava je podle něj nedůstojná a musí se dostat na jinou úroveň. "Vláda schválila dotaci na deset let pro regionální dopravu, tudíž máme v této chvíli nachystány veškeré podklady, aby mohly být vyhlášeny tendry na zakázku, která bude zcela přelomová z hlediska regionální dopravy," uvedl Martínek. Podle něj nové vlakové soupravy zajistí kvalitnější cestování nejen zdravým cestujícím, ale budou dobře dostupné i pro tělesně postižené nebo seniory.
"Soupravy už tentokrát budou zcela jistě splňovat všechny požadavky, které současné regionální vlaky nesplňují vůbec," podotkl Martínek. Nové vlaky by mohly vyjet už v roce 2012 a do krajů musí být dodány nejpozději v roce 2015.
"Asociace krajů už oslovila šest největších světových výrobců s tím, že máme dohodnutou i možnost prezentace jejich výrobků, která by se měla uskutečnit v druhé polovině října," podotkl Martínek, který se domnívá, že nové vlakové soupravy budou v první fázi využívány hlavně na nejfrekventovanějších trasách. "Rozdíl mezi tím, co bude jezdit a co je teď, je skoro bych řekl století," doplnil Martínek.
Podle moravskoslezského hejtmana Jaroslava Palase je projekt výhodný i pro České dráhy, protože přinese výrazné provozní úspory. V Moravskoslezském kraji by mělo být nově nasazeno celkem osm souprav za zhruba miliardu korun. Nové vlaky by mohly jezdit například na trase Ostrava - Opava.
Martínek připomněl, že dopravní obslužnost si objednávají kraje, které nyní musí vybrat jednoho nebo více dopravců, s nimiž sepíší smlouvu o smlouvě budoucí. Na základě této smlouvy pak dopravce požádá o evropské peníze. "Ten, který dá nejlepší podmínky, získá možnost čerpat evropské prostředky a s ním potom kraj uzavře definitivní smlouvu. Na základě toho příslušný dopravce vypíše výběrové řízení na dodání jednotlivých vlaků," podotkl Martínek.