Všichni tři zájemci o spolupráci s JAL jsou údajně v počátečních stadiích jednání. Zdroje informací chtějí zůstat v anonymitě, protože jednání jsou neveřejná.
Každý z přepravců jedná o investici 200 až 300 milionů dolarů. Získal by za to menšinový podíl v JAL a spolupráci code-sharing, kdy aerolinie společně značí lety a prodávají letenky i na spoje partnerské společnosti. Zdroj dodal, že jednání se vyvíjejí a že se diskutovaná čísla mohou každým dnem změnit.
Podle informovaného zdroje by japonská vláda dala přednost Deltě Air Lines či Air France-KLM, protože je považuje za finančně zdravější než American Airlines. Sama JAL ale preferuje American Airlines, se kterou již spolupracuje v alianci Oneworld. JAL a American jsou partnery v code-sharingu již dekádu.
JAL je největší letecká společnost v Asii. Za poslední čtvrtletí ale její ztráta dosáhla kolem jedné miliardy dolarů. Je proto pod tlakem, aby snížila náklady a sehnala si kapitál poté, co letos získala úvěr 100 miliard jenů (1,1 miliardy dolarů) s vládní zárukou.
Japonské ministerstvo dopravy aktivity JAL reguluje a ve výběru jejího partnera proto může sehrát klíčovou roli, napsala agentura Reuters.