...záležitostí. O podíl ve ztrátovém dopravci, který by zajistil přístup na linky v Číně a jinde v Asii, se přitom ucházejí i další společnosti.
Ještě předtím zdroje agentuře Reuters řekly, že s JAL, největším asijským dopravcem z hlediska tržeb, nezávisle jednají také konkurenční Delta Air Lines <DAL.N> a American Airlines ze skupiny AMR <AMR.N>.
Haneda, největší domácí letiště v Japonsku, je zároveň třetím největším na světě z hlediska přepravených cestujících a rozšiřuje mezinárodní lety. Také mezinárodní letiště Narita v Tokiu plánuje expanzi letových slotů.
Pokud JAL sáhne po investici od Delty nebo Air France-KLM, odvrátí se od skupiny Oneworld Alliance. Takový krok by podle analytiků zasadil velkou ránu této alianci, která zahrnuje mimo jiné British Airways <BAY.L>, Cathay Pacific <0293.HK> či American Airlines.
Oneworld by tak přišla o více než 400 letových slotů JAL týdně na letišti Narita a také o sílící obchodní přítomnost této společnosti v Číně.
Zájemci o Japan Airlines jednají každý o investici 200 až 300 milionů dolarů za menšinový podíl a společné označování linek. Jednání jsou však nejistá a tato čísla se mohou změnit, uvedl zdroj, který si přál zůstat v anonymitě.
Zástupci JAL odmítli zprávy komentovat a uvedli pouze, že dosud nic nebylo rozhodnuto.
Delta a Air France-KLM jsou členy skupiny SkyTeam spolu s Korean Air <003490.KS> a ruským Aeroflotem <AFLT.MM>.
(Autoři: Mariko Katsumura, Jui Chakravorty; Přeložil: Jan Schmidt)
[YORK/Reuters/Finance.cz]