"Český autoprůmysl se s krizí vypořádal docela dobře. Škoda, TPCA, Hyundai i dodavatelé výrazně profitovali z evropského šrotovného, a proto ten dopad včetně propouštění nebyl tak tragickým, jak se začátku očekávalo," uvedl. Většině firem se podle něj povedlo vyrovnat výpadky výroby ze začátku roku snižováním nákladů a nikoliv jen propouštěním.
Přes to, že výroba poroste, tržby tuzemských automobilek by letos měly až o desetinu klesnout. "Všechny značky výrazně snížily ceny, zavedly akční modely, a proto na tom s tržbami nebudeme tak dobře jako s prodeji. To se navíc promítá do finanční situace automobilek," dodal Jahn.
Firmy v automobilovém průmyslu loni utržily 707 miliard Kč. Automobilky od poloviny loňského roku do letošního pololetí propustily na 11.000 kmenových zaměstnanců a 8000 agenturních pracovníků z celkem 128.500 lidí.