Japonsko je nyní díky osmiprocentnímu růstu obratu nejvíce expandujícím regionem, následují Afrika se šesti procenty a Čína s pětiprocentním růstem. V severní Americe se očekává tříprocentní a v Evropě pětiprocentní pokles. Mobilní telefony a televizory vzrostly co do hodnoty o čtyři procenta, zatímco osobní počítače o dvě procenta.
Za samotnou spotřební elektroniku utratí evropští spotřebitelé letos podle GfK zhruba o 11 procent méně. Vedle celkového ekonomického ovzduší je jedním z hlavních důvodů i negativní trend v obratu televizorů s plochými obrazovkami, které byly dříve klíčovým pilířem růstu. Tento vývoj je důsledkem rapidního propadu v průměrných cenách, jehož vliv převažuje nad současným nárůstem prodeje. Ani povzbudivý tříciferný růst u přehrávačů Blu-ray nestačí vyvážit klesající obrat televizorů.
Televizory zůstávají stejně jako v předchozích letech i nadále jedním z klíčových nositelů růstu co do počtu prodaných jednotek. Poptávka se zvýšila o čtvrtinu, v závislosti na neustálém tlaku na ceny se však obrat snížil o sedm procent. Zatímco klasické televizory (CRT) nehrají nyní již téměř žádnou roli, na plazmové televizory se vydává jedno euro z každých osmi. LCD televizorům patří 88procentní podíl na obratu. Popularita Full HD televizorů se neustále zvyšuje, nyní představují 49 procent prodeje LCD televizorů a 23 procent prodeje plazmových televizorů.
Význam evropského trhu s DVD přehrávači a rekordéry se neustále zmenšuje. V první polovině roku počet prodaných kusů poklesl o 13 procent a tržby se propadly o celých 20 procent.
V prvním pololetí tohoto roku poptávka po Hi-fi systémech a domácích kinech poklesla v Evropě o 11 procent, a to jak v rámci objemu, tak i v tržbách. Také trh s přenosnými audio přístroji zaznamenal pokles prodeje. V první polovině roku se počet prodaných jednotek snížil o 11 procent a tržby se propadly o 16 procent. Tato situace může prý být připsána na vrub určité nasycenosti evropského trhu s MP3 a MP4 přístroji.
Trh s autoelektronikou trpí současnou ekonomickou situací. Obrat v prodeji autorádií, navigačních systémů a multimediálních zřízení se v první polovině letoška meziročně propadl o čtvrtinu. Objem prodeje přenosných navigačních systémů poklesl o devět procent a průměrná cena se snížila o pětinu na 163 eur (asi 4100 Kč). Ztlumit značný tlak na ceny napomohly do určité míry atraktivní funkce, jako je například 3D grafika, realistická vizualizace křižovatek a aktuální dopravní informace.
Poptávka po optických paměťových médiích (prázdné CD a DVD) prudce klesá s tím, jak alternativní paměťové produkty zaplavují trh, jako například HDD rekordéry, streamingové produkty, video a hudební spotřebiče s Bluetooth nebo USB připojením či přímým připojením k MP3/MP4 přehrávačům. V první polovině letošního roku poklesl prodej prázdných DVD v Evropě o 12 procent, zatímco prodej prázdných CD se propadl o pětinu.
Současně se zvýšil prodej USB flash disků a flash paměťových karet, a to v prvním případě o 33 procent a ve druhém o 13 procent. Zatímco druhá polovina roku loňska se vyznačovala prudkým propadem cen a naopak vzrůstem paměťové kapacity, v první polovině letošního roku se situace poněkud stabilizovala.
GfK Group je poskytovatelem informací pro rozhodování o tržních strategiích firem působících v průmyslu, maloobchodu, službách a médiích.Jako celosvětově čtvrtá největší společnost provádějící marketingový výzkum působí ve více než 100 zemích s více než 10.000 zaměstnanci.