"Zůstává v platnosti strategie důrazu na východní trhy," řekl Pištělák k letovému řádu. Ve srovnání s loňskem tak přibudou frekvence třeba do Moskvy, Taškentu, Almaty nebo Jekatěrinburgu. Naopak zmizí linky do Manchesteru a New Yorku a ubude počet spojů například do Osla, Rigy a Žiliny.
Firma chce ušetřit tím, že prodá část letadel a propustí lidi pro jejich obsluhu a údržbu. V procesu prodeje jsou nyní tři letadla Boeing 737, firma podle Pištěláka nyní čeká na nabídku ceny.
Za revoluci označil Pištělák zavedení systému tvorby cen na přestupních linkách, takzvaný systém Origin & Destination. Nový systém má oddělit linky s přestupem a vytvořit vhodnou cenu pro konkrétního klienta tak, aby nebyla prostým součtem dvou linek. V některých případech se tak přestupní letenka prodraží, jinde zlevní.
"Je to zapeklitá situace, abychom nebyli pro jedny drazí, pro jiné zase příliš levní," uvedl Pištělák. Systém údajně využívá tržní data o pohybech cestujících, ČSA stál 50 milionů korun. Počet cestujících ČSA by se tím měl zvýšit o 300.000, výnosy prý stoupnou o půl miliardy. Podobný systém využívají v Evropě Air France - KLM, British Airways, Lufthansa a Austrian.