"Praha je již tradičně považována za velmi investičně atraktivní lokalitu. Největším překvapením je však Mladá Boleslav," uvedl předseda sdružení Czech Top 100 Jan Struž.
Investiční atraktivnost Prahy se projevuje v nízké úrovni nezaměstnanosti nebo vysokém průměrném výdělku v podnikatelském sektoru. Praha si velmi dobře stojí také v oblasti zahraničních investic, což se projevuje vysokým podílem reinvestovaného zisku.
Mladá Boleslav je spjatá s automobilkou Škoda Auto, a může tak být investičně atraktivní především pro firmy, jejichž produkce je navázána na automobilový průmysl. Jsou ale i jiné možnosti. "Město je sídlem i řady obchodních center a stovek dalších podnikajících subjektů," poukázal ředitel kanceláře MasterCard Europe pro ČR a Slovensko Pavel Javorský.
Brno je dominantním centrem Jihomoravského kraje, které může být pro investory lákavé díky své poloze a tradici průmyslového města. Postupně se zde rozvíjí spolupráce podnikatelské sféry a vysokých škol, která přispívá k přitažlivosti města pro zahraniční i české investory. Čtvrtá v pořadí Plzeň zase těží ze své výhodné geografické polohy v centru Evropy a vynikajícího silničního spojení s Prahou i sousedním Německem.
Žebříček investiční atraktivity měst je částí projektu MasterCard česká centra rozvoje 2009. Města jsou hodnocena ze 14 kritérií, největší váhu mají místní nezaměstnanost, socioekonomická situace v regionu, pověst mezi podnikateli a investiční atraktivnost oblasti. Projektu se se dále účastní Vysoká škola ekonomická v Praze a sdružení Czech Top 100. Kompletní výsledky projektu MasterCard zveřejní ve středu 23. září.