"Hrubý domácí produkt ovlivňuje spotřebu nafty až z 80 procent. První projev krize jsme zaznamenali v roce 2008, kdy klesla spotřeba nafty o jedno procento," řekl Loula. Za letošní první pololetí se snížily prodeje nafty o čtyři procenta, u benzinu pak o tři procenta.
Podíl osobních a užitkových vozidel s dieselovými motory se podle Louly blíží v Česku úrovni, na které je v zemích západní Evropy. Stále však zaostává za státy, jako jsou Itálie, Francie nebo Švýcarsko, kde podíl dieselových vozidel dosahuje 50 až 70 procent.
Vzhledem k vazbě spotřeby nafty na ekonomický růst nepředpokládá jednatel Benziny Martin Durčák výrazné zdražení nafty v příštím roce.
Poptávka po benzinu podle Louly klesá od roku 2004, kdy Česko vstoupilo do Evropské unie. Spotřeba benzinu za toto období klesla o téměř čtyři procenta.
Podíl nízkooktanových benzinových paliv, Specialu a Normalu, klesl z osmi procent v roce 2005 na zhruba 1,5 procenta. "Special má odzvoněno a v příštím roce pravděpodobně skončí u většiny čerpacích stanic, i u nás v Benzině," řekl Loula. V současnosti je ještě k dostání u dvou třetin čerpacích stanic.