Tendr na Jizerskohorskou dráhu vyhlásil Liberecký kraj v závěru loňského roku. Rozhodnutí o vítězi radní dlouho odkládali, obávali se úbytku cestujících a poklesu tržeb kvůli hospodářské krizi. Zatímco v současné době dává totiž kraj dopravci pevně stanovenou částku bez ohledu na jeho náklady, podle nové smlouvy bude v prvních dvou letech doplácet vše, co nepokryjí tržby. "Pro další roky bude dotace dopravci stanovena právě na základě vývoje tržeb v prvních dvou letech," řekl dnes ČTK Petr Prokeš ze společnosti Korid LK, která je koordinátorem dopravy v Libereckém kraji.
Jizerskohorská dráha představuje zhruba 35 procent regionální dopravy v Libereckém kraji. České dráhy budou zajišťovat železniční dopravu v celém Frýdlantském výběžku a z Liberce na Jablonec, Tanvald a Harrachov a ze Smržovky do Josefova Dolu. Do soutěže se přihlásilo pět zájemců. Společnosti Keolis Deutschland a Student Agency, které se o zakázku ucházely společně, odstoupily. Nejvýhodnější nabídku podaly právě České dráhy, které už na trati jezdí a v kraji jsou dominantním železničním dopravcem.