Po Duškově odchodu Pejša zastupoval OSŽ navenek jako místopředseda, nyní byl zvolen předsedou jako jediný kandidát drtivou většinou delegátů. Za hlavní úkoly považuje dořešení financování železnice, dokončení zákona o veřejné dopravě a dojednání dlouhodobé smlouvy se státem pro České dráhy.
Odboráři mají podle něj zásadní výhrady k záměru ministerstva dopravy otevřít trh rychlíků soukromým dopravcům, nelíbí se jim ani záměr některých krajů vypsat tendry na regionální dopravu.
"Chceme být stejně silní jako doposud," uvedl Pejša s tím, že sdružení se ozve, pokud tato vláda bude chtít vypsat výběrové řízení na rychlíky. "My nesouhlasíme s tím, aby tendry rozhodovalo ministerstvo dopravy, má to být celá vláda, která vzejde z voleb. Je to důležité rozhodnutí na desítky let dopředu," uvedl nový odborářský předseda.
OSŽ je nejsilnější odborovou centrálou na železnici. Sdružení působí v Českých drahách, společnosti ČD Cargo a Správě železniční dopravní cesty, celkem má zhruba 52.000 členů. Pejša pracuje u dráhy od roku 1978, začínal jako signalista na pražském Masarykově nádraží.