Mýtné v meziročním srovnání klesalo od počátku roku, ve většině měsíců dvouciferným tempem. Mírné zlepšení přinesl až srpen, kdy se pokles téměř zastavil. Potvrdily se tím prognózy některých odborníků, že konec léta a podzim by mohly přinést mírné oživení v dopravě. Přesto ministerstvo dopravy očekává letošní výběr zhruba na úrovni pěti miliard korun, což je o miliardu méně než loni.
Mýtné platí pouze kamiony o 12 tunách a těžší, od ledna se k nim přidají také malé nákladní vozy od 3,5 tuny. Jejich příspěvek k celkovým výběrům se odhaduje na půl miliardy korun.
Ministerstvo dopravy zároveň počítá na příští rok se změnou sazeb tak, aby se regulovaly dopravní toky v časech největší intenzity. Dálnice tak zřejmě budou pro nákladní vozy nejdražší v pátek odpoledne.
Jediným příjemcem mýtných plateb je Státní fond dopravní infrastruktury (SFDI). Tyto příjmy fondu jsou ale hrubé, protože stát splácí výstavbu mýtného systému a náklady na jeho provoz společnosti Kapsch. Čistý příjem bude letos podle odhadů zhruba dvě miliardy korun.