Zakázku výstavby mimoúrovňového křížení získaly firmy Silnice Group a Vodohospodářské stavby Teplice, rozšíření silnice společnosti Strabag, Geosan a Skanska. Firmy stavěly za plného provozu, doprava byla podle potřeby odkloněna přes objížďky.
Silnice I/7 je podle ústecké hejtmanky Jany Vaňhové strategickou komunikací kraje. "Rozšíření silnice na parametry rychlostní komunikace přinese prosperitu zejména pro Mostecko, Chomutovsko a Lounsko, jež jsou z hlediska nezaměstnanosti jedněmi z nejpostiženějších regionů v zemi. Investoři vyžadují kvalitní dopravní infrastrukturu. Jen tak je nalákáme do průmyslových zón, nutně potřebujeme nová pracovní místa, například právě ve strategické zóně Triangle," uvedla.
Loni v červnu začaly práce na rozšíření dalšího, 2,5 kilometru dlouhého úseku silnice I/7 z Prahy do Chomutova na čtyřproudou rychlostní komunikaci R7. Obchvat obce Sulec na Lounsku vyjde na 653,89 milionu korun, termín ukončení stavby je červenec 2010.
Do konce roku ŘSD zadá podle Komínka archeologický průzkum u staveb rozšíření silnice I/7 na čtyřpruh v úsecích Droužkovice - Nové Spořice a Vysočany - Droužkovice na Chomutovsku. "Se zahájením prací počítáme v březnu příštího roku. Do té doby necháme pracovat archeology. Je to území s významnými nalezišti," doplnil.
Všechny stavby jsou součástí plánovaného rozšíření silnice I/7 v Ústeckém kraji od hranic Středočeského kraje, kam už vede od Prahy ve čtyřpruhu jako rychlostní komunikace R7, po Chomutov o další dva jízdní pruhy.
Rozšíření zahrnuje 11 staveb včetně úseku od Slaného k hranici kraje u Panenského Týnce na Lounsku v celkové délce 64,2 kilometru. "Termín ukončení poslední stavby je rok 2017. Předpokládané náklady jsou odhadnuty na celkem 24,5 miliardy korun," dodal Komínek.