"Já nechci teď o tom mluvit, protože jsem součástí celého procesu, takže ode mě by to bylo velmi nefér," uvedl Janota. Právě on bude dávat vládě ještě v říjnu doporučení, zda nabídku přijmout, či ne. Ještě předtím chce o případném prodeji diskutovat také se členy nedávno obměněné dozorčí rady a s poradenskou firmou Deloitte.
Janotovi předchůdci byli sdílnější. "Ten tendr se nepovedl a nabídka je velmi nízká," uvedl Sobotka. Podle něj by vláda měla především rozhodnout o restrukturalizaci firmy.
Jak uvedl Kalousek, vláda by měla pečlivě zhodnotit výhody a nevýhody obou variant, tedy prodeje, nebo ponechání společnosti v rukou státu. "V pozadí se šklebí varianta třetí, že to bude prodávat konkurzní správce," řekl Kalousek. Nakonec se vyjádřil proti prodeji ovšem s podmínkou, že existuje realistický plán na záchranu ztrátové společnosti.
Ve firmě existuje záchranný plán prezidenta Radomíra Lašáka, který má ročně ušetřit zhruba 1,3 miliardy korun. Plán například počítá s propuštěním až 860 lidí ze 4600, omezením linek a prodejem majetku včetně letadel. Svůj plán na středeční dozorčí radě má Janotovi představit také nový šéf rady a krizový manažer Václav Novák.
České aerolinie se v pololetí dostaly do téměř dvoumiliardové ztráty, která se dle předpokladů koncem roku ještě prohloubí. Konsorcium Unimex Travel Service zůstalo po odstoupení Air France KLM jediným účastníkem privatizace.
Miliardu zaplatí pouze v případě, že bude základní jmění ČSA nulové. Nyní je přitom základní jmění v minusu přes 700 milionů korun. Čistý výnos pro stát by tak z privatizace byl za nynějších podmínek zhruba 300 milionů. Konsorcium by převzalo závazky ČSA u financujících společností, které prý činí 14 miliard korun.