Konference Retail in Detail/Loyalty over Gold diskutovala cesty ke zvýšení věrnosti v maloobchodě

06.10.2009 | , Blue Events s.r.o.
Konference


perex-img Zdroj: Finance.cz

To ještě specializovaná konference Retail in Detail ve své desetileté historii nezažila – na letošním ročníku s tématem Loyalty over Gold (konala se 30.září 2009 v andel´s hotelu v Praze) se sešel rekordní počet účastníků (170) i řečníků (15).

O vysoké aktuálnosti tématu loajality managementu svědčila i angažovaná diskuse a v neposlední řadě množství pozitivních, ale i kritických připomínek, shromážděných prostřednictvím výzkumu mezi účastníky.

Program konference signalizoval, že praktická aplikace věrnostních řešení je v našich podmínkách stále ještě v počátečním stádiu. Několikrát zaznělo, že skutečně revolučním zlomem je stávající nástup loajalitního programu TESCO, který lze v tuto chvíli považovat za „zdaleka nejsofistikovanější na trhu“. Na konferenci představil toto řešení zástupce společnosti dunnhumby Dan Dures a jeho vystoupení  logicky patřilo mezi nejlépe hodnocená. Spolu s ním získali vynikající „známky“ zejména přednášející z výzkumných a poradenských agentur – konkrétně Jaroslav Kuchař z Blue Strategy, Zdeněk Skála z Incoma-GfK, Marcus Jurman z GfK Austria a Ján Bizík z PricewaterhouseCoopers. Účastníci u nich mimo jiné ocenili „zajímavě podanou teorii“ a „podnětné prezentace s řadou konkrétních příkladů a čísel“.

Referující z firem provozujících loajalitní řešení se naproti tomu setkali ve výzkumu mezi účastníky často spíše s kritikou. Očekávání spojená s jejich prezentací nebylo často možno naplnit – řada programů je na počátku a nelze tedy zatím příliš prezentovat konkrétní výstupy. Zářnou výjimkou mezi reprezentanty firem prezentujících své věrnostní programy byl Daniel Šturm z České spořitelny, jehož vystoupení bylo vyhodnoceno jako vůbec nejlepší („interaktivní a názorné“, „info z praxe, jasné, využitelné“, „samozřejmě to byla reklama vlastního programu, ale v tomto případě ne samoúčelná“).  

Konference Retail in Detail/ Loyalty over Gold přes některé vady na kráse ukázala, jak v této oblasti dál. Klíčovým závěrem nepochybně je, že věrnost zákazníků není automatickým výstupem loajalitního programu, ale výsledkem správného cílení na skupiny zákazníků a tomu odpovídajících správných voleb v marketingovém mixu. Dané problematice se proto budeme systematicky věnovat nejen na dalších specializovaných konferencích o loajalitě, ale i na všech dalších akcích Blue Events. 
 

Kontakt: Antonín Parma (antonin.parma@blueevents.eu)

 

 

 

Autor článku

Tisková zpráva  

Články ze sekce: Konference