Největší opravy se chystají v Českém Brodě, Poříčanech a Lysé nad Labem, které si vyžádají po 18 milionech korun. "Všechny budovy dostanou novou fasádu, střechu i okna. Opravy se dočkají také prostory pro cestující," uvedl ředitel pražské správy majetku ČD Jan Skalický. Rekonstrukce začnou ještě letos.
Nezvykle velké investice prý podniku umožňuje nová dohoda s ministerstvem dopravy, podle které stát přispěje krajům na regionální vlaky 2,7 miliardy korun ročně. Dráhy tak nebudou muset hradit ztrátu z provozu lokálek z vlastních peněz, jak tomu bylo v minulých letech, a zbude tak více peněz na investice.
Pražská regionální správa majetku ČD se stará o více než 1200 staveb, z toho je 188 výpravních budov a zastávek. Celkem jejich běžná údržba vyjde každoročně až na 180 milionů korun. Zmíněných 100 milionů bude příští rok navíc.
Některá nádraží se již rekonstrukce dočkala. České dráhy nedávno skončily s opravou například nádraží v Čelákovicích, která vyšla na 19 milionů korun, v Praze Čakovicích (20 milionů Kč) a v Praze Vršovicích (64 milionů Kč). Částečnou rekonstrukcí za šest milionů korun prošlo i nádraží z třicátých let v Praze Braníku.
Největší akcí je proměna pražského Hlavního nádraží na moderní centrum s obchody a restauracemi. Rekonstrukci neplatí dráhy, ale investorská společnost Grandi Stazioni, která za téměř miliardovou investici dostala nádraží do třicetiletého pronájmu. Nedaleké Masarykovo nádraží na obnovu stále čeká.