"Předpokládané náklady na tuto rekonstrukci se pohybují kolem 18 miliard korun s tím, že předpoklad opravy všech těch úseků je do deseti let," upřesnila pro ČT1 mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Martina Vápeníková.
Podle ní se dálnice rozšíří o zhruba jeden metr z každé strany nebo ve středním dělícím pásu tak, aby byla při rekonstrukci povrchu dálnice vždy zachována průjezdnost dvou jízdních pruhů dálnice v obou směrech.
O způsobu financování celé stavby zatím není rozhodnuto. Ministerstvo dopravy ústy svého šéfa Gustáva Slamečky zatím hovoří jak o konvenčním financování stavby, tak o možné spolupráci privátního a státního sektoru. tzv. PPP projektech. Mluvčí ministerstva dopravy Karel Hanzelka ČTK řekl, že na příští rok je zatím vyčleněno 800 milionů korun. Podle něho může být oprava dálnice urychlena, pokud se podaří právě zapojit i privátní sektor.
ŘSD plánuje opravu dvou 20kilometrových úseků za rok. Stavbu zahájí v příštím roce, přičemž rekonstruovat začne nejprve nejhorší úseky dálnice. "Jako první se tak stavbaři vrhnou na část mezi Větrným Jeníkovem a Velkým Meziříčím, uvedla ČT.
Tří pruhů se ale řidiči na většině dálnice D1 podle Vápeníkové zatím nedočkají. "Není tam zpracovaná studie o vlivu stavby na životní prostředí, budou se muset vykupovat pozemky, řešit problém s dálničními mosty, čili bude to finančně velmi náročné," řekla České televizi.