Podíl na domácím trhu by měla ztrácet rovněž americká automobilka Chrysler Group, kterou by měl do roku 2015 v prodeji v USA dostihnout jihokorejský konkurent Hyundai Motor. "Přesun objemu (prodeje) od GM a Chrysleru k Toyotě, Fordu a dalším výrobcům bude masivní," uvedl analytik IHS George Magliano.
V letošním roce by měl prodej v USA podle IHS klesnout na něco přes deset milionů vozů z loňských 13,2 milionu vozů. V příštím roce by měla poptávka mírně oživit a prodej by se měl pohybovat v rozmezí od 11 do 11,5 milionu vozů, napsala agentura Reuters.
Celosvětová poptávka po automobilech je nyní pod tlakem, protože světová finanční krize zpomalila ekonomiku, ztížila přístup k úvěrům a snížila spotřebitelskou důvěru. Americké automobilky byly navíc již dříve zasaženy odklonem spotřebitelů od velkých vozů s vysokou spotřebou.
Ford odolává současné krizi v automobilovém průmyslu lépe než konkurenti General Motors a Chrysler, kteří museli požádat o státní pomoc a po určitou dobu využívat bankrotovou ochranu před věřiteli.
GM již v loňském roce přišla o pozici největší světové automobilky podle objemu prodeje. O prvenství ji připravila Toyota. GM vládla světovému automobilovému trhu více než tři čtvrtě století.