Pepsi a Anheuser-Busch budou společně kupovat zboží a služby

14.10.2009 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Los Angeles 14. října (ČTK) - Výrobce nealkoholických nápojů PepsiCo a pivovar Anheuser-Busch budou společně kupovat zboží a služby, od počítačů po cestování. Dohoda jim má pomoci snížit náklady. Podle odborníka je to první dohoda o spolupráci při nákupech mezi velkými firmami v USA.

Dohoda se týká zboží a služeb, které nejsou přímo spojené s výrobou nápojů, které firmy prodávají. Zpráva přichází v době, kdy se firmy snaží co nejvíce omezit své náklady a zlepšit ziskovost. Společnosti uvedly, že přesné úspory budou záviset na jednáních o podmínkách jednotlivých nákupů.

Společné nákupy jsou v USA obvyklé mezi malými společnostmi, u velkých tomu tak zatím nebylo. "Je to poprvé, kdy vidíme dělat něco takového dva giganty," řekl agentuře Reuters děkan Marshall School of Business na Jižní kalifornské univerzitě James Ellis. Dohoda by podle něj neměla porušovat antimonopolní zákony, protože obě firmy nejsou konkurenty na trhu. Pouze kupují podobné typy zboží.

Ellis se domnívá, že některé firmy nebudou mít z dohody radost, protože ztratí odběratele. Pro jiné to však bude příležitost ke zvýšení objemu prodeje a případnému nárůstu počtu produktů, které firmám prodávají.

Anheuser-Busch v loňském roce převzal belgický pivovar InBev za 52 miliard dolarů (asi 902,4 miliardy Kč). Spojením vznikl největší pivovar na světě. V Česku firma vlastní Pivovary Staropramen, plánuje však jejich prodej.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK