"U všech zdražovaných značek jde v průměru o jednoprocentní nárůst, což dorovnává průměrnou roční inflaci v ČR," uvedl mluvčí Prazdroje Jiří Mareček. Dodal, že zvýšení cen se dotkne zhruba pětiny prodávaného piva, kterého loni skupina s pivovary Plzeň, Nošovice a Velké Popovice uplatnila na českém trhu 7,9 milionu hl. Pivovar zvyšuje ceny téměř pravidelně každý rok v listopadu. Podle Marečka to bude letos nejmenší zdražení.
Kromě prémiového Pilsneru Urquell zdraží také jedenáctky Kozel a Excelent, který se prodává přesně rok. "Excelent jsme rok prodávali za zaváděcí ceny a nově už bude jeho cena odpovídat výrobním nákladům a pozici tohoto piva na trhu," uvedl Mareček. Cena láhvového Excelentu vzroste o korunu na 11,90 za půllitr.
"Náklady na energie, přepravu, cenu práce či suroviny se nám daří optimalizovat, ale zůstává inflace. Její míra je letos nízká, proto pivaři úpravu cen pocítí minimálně. Na nákladech na výrobu a především suroviny nemůžeme šetřit, vyžadují si to tradiční receptury a varní postupy," řekl zastupující ředitel Prazdroje Mike Walsh.
Loni v listopadu zdražil Prazdroj pouze čepovaná piva. Desítku Gambrinus o 70 haléřů na půllitru, Pilsner Urquell, tedy "dvanáctku Prazdroj" o korunu. V průměru činilo zvýšení cen čtyři procenta.
Restaurace v Plzni budou nárůsty kopírovat, některé zvednou ceny mírně více. Shodně očekávají pouze mírný úbytek hostů.
Prazdroj, který je plně ve vlastnictví druhého největšího pivovarnického uskupení ve světě SABMiller, měl za uplynulý finanční rok duben 2008 až březen 2009 hrubý zisk 4,61 miliardy korun, meziročně o 0,3 procenta vyšší. Celkové tržby se zvedly o jedno procento na 15,84 miliardy Kč. Pivovar je jedničkou v ČR s polovičním podílem na trhu.