Podle koordinátora mediálních služeb Unie vydavatelů Jana Pochmana tato čísla reflektují celoroční trend poklesu příjmů z reklamy, přesto se však na základě jednoho měsíce nedá více usuzovat.
Pokles reklamy u deníků však není tak špatný, jak se původně předpokládalo. Například podle odhadů společnosti OMD z konce srpna by měl klesnout objem inzertních výdajů u všech tištěných médií v letošním roce meziročně o 36 procent na 5,47 miliardy korun a tento trend by měl pokračovat i v příštím roce dalším poklesem v míře 18 procent. Podle odhadů TNS Media Intelligence činí meziroční propad objemu inzertních příjmů u novin ke konci září 13,53 procenta a vydavatelé tak za inzerci letos inkasovali 8,149 miliardy korun.
S výjimkou Blesku, který si v meziročním srovnání polepšil o zhruba 57 milionů korun na 118 milionů a Aha!, které si polepšilo o čtyři miliony Kč na 21 milionů korun, si ostatní deníky pohoršily. Nejvíce pak Mladá fronta Dnes, která v meziročním srovnání utržila za reklamu letos v září o zhruba 30 milionů méně než loni a její inzertní příjem tak klesl na 113 milionů.