...recesí sužovaní zákazníci volili levnější sortiment, hlavně ve Spojených státech.
Akcie majitele řetězce obchodů Albert klesaly o 2,9 procenta poté, co skupina ohlásila první mezikvartální pokles jádrových tržeb domácí divize Albert Heijn za zhruba šest let. Index evropského maloobchodního sektoru DJ Stoxx <.SXRP> posiloval o 0,2 procenta.
Ahold, jenž vytváří přes polovinu tržeb ve Spojených státech, vykázal za třetí čtvrtletí růst tržeb o 4,3 procenta na 6,04 miliardy eur. Analytici oslovení Reuters v průměru čekali 6,08 miliardy.
Ve stálých cenách tržby stouply o 2,6 procenta po nárůstu o 3,9 procenta v předchozím kvartálu.
Analytik UBS Matthew Taylor označil výsledky za zklamání a upozornil, že Ahold nezopakoval ujištění o maržích zisku, jež předložil spolu se zprávou o tržbách za druhý kvartál.
Analytik Fernand de Boer ze společnosti Petercam uvedl, že sníží svůj odhad ročního zisku Aholdu o dvě až tři procenta.
Ahold nicméně uvedl, že objem prodeje roste na všech trzích, což podle analytika Nomury Matthewa Trumana značí, že firma rozšiřuje podíl na trhu.
Ceny potravin ve Spojených státech klesly v září meziměsíčně o 0,1 procenta, což představuje šesté snížení v posledních osmi měsících, zatímco čerstvý průzkum ukázal sestup spotřebitelské důvěry. [ID:nN14260181] [ID:nN16384321]
[AMSTERDAM/Reuters/Finance.cz]